sobota, 8 stycznia 2011

Jarosław Kaczyński- cytaty subiektywnie wybrane.


  • 18 osób było „przeciw” obecności Marcina Libickiego na liście PiS, a 6 było „za”, co oznacza, że decyzja była jednogłośna. (o głosowaniu na obradach komitetu politycznego PiS nad obecnością Marcina Libickiego na liście PiS)
  • Przyjrzyjcie się mi, bo patrzycie na Łukaszenkę (śmiech). (przemówienie na konwencji PiS)
  • Był komunistycznym, ale jednak patriotą [...] Opozycję jakoś tam tolerował, a nie zamykał do więzienia. (o Edwardzie Gierku przed wyborami prezydenckimi w 2010 r. )
  • Była to teczka dotycząca agenta o pseudonimie Bolek, chodziło o Lecha Wałęsie, był to właściwie jeden dokument. Był to opis wydarzeń, jakie miały miejsce w Stoczni Gdańskiej już po głównej fali strajków – albo przy końcu grudnia 1970, albo w styczniu 1971 r. Był to opis dość przejrzysty, wielostronicowy, z wymienianiem nazwisk. Chodziło o jakieś zamieszanie w stoczni, kilkusetosobowe wiece. Na moje stwierdzenie, że tego Wałęsa nie mógł napisać, bo by nie potrafił, jako że tekst był dość spójny, w miarę gramatyczny, a w każdym razie zrozumiały, Milczanowski odpowiedział mi: Co ty, nie wiesz, jak było? – on najpierw opowiedział to temu ubekowi, a później tamten mu to podyktował. I dlatego ten tekst jest taki.  (  o domniemanej współpracy Lecha Wałęsy z SB)
  • Chciałem rządzić, już gdy miałem 12 lat. Premierem zamierzałem zostać mając lat 34, a skończyć rząd, mając lat 91. To byłby rok 2040. To jeszcze strasznie dużo czasu. ( Wywiad dla Wprost, 15 stycznia 2007)
  • Jeśli Lech Kaczyński zostanie prezydentem, ja nie będę premierem. ( po wygranych wyborach o kandydacie na premiera)
  • Mój brat, mimo skromnej postury, był dobrym bramkarzem. (o prezydencie Lechu Kaczyńskim w TVN24)
C.D.N.

1 komentarz: